Table of Contents
Uit gemak kopen bedrijven vaak links, zonder zich bewust te zijn van de risico’s. Google verbiedt namelijk het kopen van links om de positie van je website of webshop te verbeteren. Wanneer Google je betrapt kan dit leiden tot een penalty, ofwel structureel lagere rankings in Google. Bovendien zijn dit in de meeste gevallen kwalitatief slechte links.
Houd daarbij de volgende linkbuilden tips in je achterhoofd: 1 - linkbuilding tips. Bepaal je linkbuilding strategie Mkb-ondernemers beginnen vaak te snel met linkbuilding. Ze denken niet na over zoekwoorden waarop ze beter willen scoren, belangrijke pagina’s die daarbij horen of wat interessante websites zouden kunnen zijn om op geplaatst te worden. Juist een doordachte strategie is de sleutel tot succes.
Daarna voer je een concurrentieanalyse uit. Hiervoor zijn verschillende linkbuilding tools beschikbaar zoals Ahrefs, MOZ, Majestic en Linkassistant. Je kunt de volgende factoren onder de loep nemen wanneer je naar je belangrijkste concurrenten kijkt: Het aantal links en de domeinen waarop deze links staan (Citation Flow) Kwaliteit van de links (Domain Authority, Domain Rating of Trust Flow) Afwisseling in anchortekst (gebruik van keywords, bedrijfsnaam en overige tekst) Verdeling van inkomende do-follow en no-follow links Verhouding tussen links naar de homepagina en naar de andere pagina’s Aantal links door de tijd heen: nemen deze toe of af? Spamscore van de links Op basis hiervan wordt inzichtelijk wat er nodig is om de concurrentie aan te gaan en kun je je doelen opstellen.
Bepaal je belangrijkste keywords De juiste keywords vormen de basis van linkbuilding - ahrefs linkbuilding. Vooraf bepaal je op welke zoekwoorden je graag gevonden wilt worden. Hiervoor doe je grondig zoekwoordenonderzoek. Vervolgens categoriseer je deze op prioriteit. Daarna ga je de juiste pagina’s erbij zoeken op je website. Welke pagina’s sluiten het beste aan op je gevonden keywords? Zorg er ook voor dat de structuur van je website in orde is.
3. Verwijs door waar mogelijk Bedenk op welke andere websites jouw bedrijf genoemd kan worden en zorg dat je ook daar doorlinkt naar de juiste pagina op je site. Hiermee laat je weten dat jouw bedrijf online is. Bovendien zijn dit gratis links. Denk bijvoorbeeld aan de bedrijfsinformatie op Google Mijn Bedrijf, de KVK, jouw branchevereniging, sponsorvermeldingen, profielen van congressen, enz.
De profielen van medewerkers kunnen hier een handje bij helpen. Hoe meer relevante websites met jouw interacteren, des te hoger de ranking in Google - linkbuilding checker. 4. Schrijf goede content Er zijn bedrijven die weinig tijd steken in linkbuilding. Ze zorgen ervoor dat anderen uit zichzelf naar de website of webshop linken, zonder daar zelf moeite voor te hoeven doen.
Dat klinkt als de ideale oplossing, maar dan moet je wel zorgen dat je veel goede en nuttige content schrijft. Bezoekers waarderen dit en plaatsen de linkjes vervolgens op social media of op hun eigen website. Linkbuilding bepaalt je populariteit, autoriteit en relevantie. Zo ontstaat er een natuurlijk linkprofiel. Ik hoor je denken: ‘Wat is dan goede content?’ Het is de kunst om content te maken waar bezoekers echt iets aan hebben.
Als online marketing bureau kun je kennis delen, bijvoorbeeld met de blog ‘Online Marketing Plan in 5 eenvoudige stappen’. Ondernemers worden er slimmer van en vervolgens kunnen zij er zelf mee aan de slag. Hierdoor komen er meer bezoekers op de site omdat zij mogelijk geïnteresseerd zijn in hun dienstverlening.
Bovendien draagt het toevoegen van multimedia, zoals video’s, afbeeldingen en animaties, bij aan de betrouwbaarheid en autoriteit van de content. 5. Zorg voor unieke content Goede content betekent dat je niet letterlijk content kopieert van andere websites. Het motto ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’ gaat hier dus niet op.
6. Check de waarde van de site Je komt niet hoog in de zoekresultaten als je simpelweg gaat linkbuilden om zoveel mogelijk links te krijgen. Met veel links kom je er niet, je hebt ook goede links nodig. Kwaliteit gaat hier boven kwantiteit - linkbuilding germany. Om de kwaliteit van een website te meten kijk je naar de waarde (autoriteit) van de betreffende site.
Met Domain Authority van MOZ kun je een goede indicatie krijgen van hoe goed een website in zijn geheel scoort. Met Page Authority kijk je naar de waarde van een specifieke pagina. Download de gratis toolbar van MOZ en probeer het zelf uit! Houd hierbij in je achterhoofd dat er niet per se een goede of slechte score is. hoe linkbuilding.
7. Plaats links op relevante sites Naast kwalitatieve links wil je ook relevante links hebben. Zorg daarom dat je links plaatst op relevante websites. Dat betekent dat het onderwerp van de betreffende website waar je op geplaatst wilt worden, in lijn is met jouw content. Is dit niet haalbaar? Kijk dan of de site soortgelijke onderwerpen behandelt.
Een medische website krijgt van Google een hogere autoriteit dan een online voetbalmagazine. Toch heeft een voetbal webshop meer aan een verwijzing in het magazine omdat de relevantie hoger is. Daarnaast kan een linkje naar jouw ‘design lamp kopen’ pagina prima geplaatst worden op een website dat gaat over tuinieren.
8. In-content links zijn meer waard dan losse links De positie van een link speelt mee bij het bepalen van de kwaliteit. Links die in de footer of sidebar staan zijn niet zoveel waard als links die midden in de body tekst zijn geplaatst. Net als losse links op een startpagina, deze hebben niet veel waarde.
9. Varieer met je anchortekst De anchortekst is het klikbare gedeelte van de link (linkbuilding engeland). Google gebruikt dit als een ranking factor dus ook dit verdient aandacht. Stel je voor dat een link naar jouw pagina de anchortekst ‘luxe speciaal bier’ krijgt. Google leest de anchortekst en denkt dat de pagina waarnaar gelinkt wordt over luxe speciaal bier moet gaat.
Een penalty, en daarmee je ranking verliezen, ligt in dat geval op de loer. Afwisseling in je anchorteksten is daarom van groot belang. Dat kun je doen op verschillende manieren (beste linkbuilding strategie). Daar gaan we: . Enkel de merknaam wordt gebruikt als anchortekst. [merknaam] heeft diverse soorten luxe speciaal bier in het assortiment.
Hierbij gebruik je alleen een URL. Voor meer informatie over luxe speciaal bier: URL . Er wordt een link aan een afbeelding gekoppeld. De afbeelding is klikbaar en dus is er geen anchortekst nodig. Een combinatie van je merknaam en je keyword. Opvallend is dat [merknaam] luxe speciaal bier steeds meer verkocht wordt in Nederland.
10. Creëer een natuurlijk linkprofiel Ben je enthousiast geworden? Ga dan niet te hard van start met linkbuilden. Het is misschien verleidelijk om in een korte tijd veel exact match links te krijgen van relevante en kwalitatieve websites. linkbuilding engeland. Google vindt dit echter verdacht waardoor de kans op een penalty aanwezig is.
Dit houdt in dat je geleidelijk aan links verzamelt van verschillende websites met verschillende anchorteksten. Ook een mix van no-follow en do-follow links is belangrijk voor diversiteit in je linkprofiel. No-follow links vertellen de zoekmachines in feite dat deze link niet als ‘stem’ telt, in tegenstelling tot do-follow links (linkbuilding uitbesteden kosten). De link geeft dus geen waarde aan de website waarnaar verwezen wordt.
11. Kies een geschikte linkbuilding tactiek Ten slotte bestaan er verschillende linkbuilding tactieken. Jij bepaalt welke tactiek voor jou geschikt is. Het zegt iets over de manier waarop je SEO en linkbuilding toepast op je website of webshop. Hieronder lees je wat het precies inhoudt: houdt in dat je links verzamelt op een manier die volgens Google niet is toegestaan.
Denk aan content kopiëren en linken vanuit een eigen netwerk op je eigen site hoger te laten ranken. is vrij onduidelijk. Men kan niet met zekerheid zeggen of wat je doet, wel of niet mag. Volgens Google is het allemaal heel zwart wit en bestaat er geen grey hat. Iets mag wel of niet.
Het meest voorkomende scenario is dat bedrijven zelf goede content schrijven, maar linkbuilding uitbesteden en ervoor betalen. Volgens Google mag het niet, maar bedrijven zien linkbuilding als een soort promotie van je content en dus is het aanvaardbaar. De volgende acties vallen ook binnen het grijze gebied: betalen voor links, linkruilen en Engelse content herschrijven naar het Nederlands en minimaal aanpassen. linkbuilding polen.
Je ontwikkelt een goede website of webshop die technisch gezien goed in elkaar zit, en je maakt epische content waar mensen behoefte aan hebben. Elke link die je krijgt heb je ook daadwerkelijk verdiend, zonder daar zelf moeite voor gedaan te hebben. Het probleem is dat er geen vaste regels zijn.
More from Fitness & gezondheid, Tuin
Table of Contents
Latest Posts
Alarmsysteem Woning Met Meldkamer
Alarmsysteem Met Sirene
Te Renoveren Huis Te Koop Euro
All Categories
Navigation
Latest Posts
Alarmsysteem Woning Met Meldkamer
Alarmsysteem Met Sirene
Te Renoveren Huis Te Koop Euro